Debata w ramach stiwalu Millennium Docs Against Gravity: Zaświaty na wyciągnięcie ręki: jaka jest przyszłość algorytmicznej nieśmiertelności?

sobota, 11 maja, 17:00, sala Warszawa 

Debata: Zaświaty na wyciągnięcie ręki: jaka jest przyszłość algorytmicznej nieśmiertelności?

po filmie DRUGA SZANSA, reż. Hans Block i Moritz Riesewieck 

Partner: Uniwersytet WSB Merito Gdynia

Ezoterycy są przekonani, że możliwe jest komunikowanie się ze zmarłymi. Takiej możliwości nie wykluczają również badacze. Komunikowanie się ze zmarłymi oferują między innymi techniki psychospirytualne. W filmach często widzimy bohaterów przywołujących bliskich z zaświatów, którzy korzystają na przykład z tablic spirytystycznych Ouija. Rodziny osób zmarłych często mówią o tym, że doświadczają obecności osoby, której już fizycznie nie ma. Być może te doświadczenia są jedynie wytworem pragnienia i wyobraźni osoby cierpiącej z powodu straty. Teorii jest wiele, wątpliwości również. Jedno jest pewne: ludzie pragną ukojenia w postaci możliwości rozmowy, czucia, widzenia osoby, która odeszła.  Od jakiegoś czasu w mediach przewija się wątek technologii funeralnej, czyli narzędzi, które pomogą nam ponownie doświadczyć kontaktu z osobami, których już nie ma. Obecnie mamy już szereg takich możliwości – dostępne są aplikacje pozwalające nam przechowywać informacje o zmarłych, z pomocą sztucznej inteligencji możemy nawet „porozmawiać” z ich cyfrowymi wersjami.

Film dokumentalny „Druga szansa” („Eternal you”) podejmuje niezwykle trudny, a także kontrowersyjny temat dotyczący możliwości komunikowania się z awatarami nieżyjących osób oraz jej wpływu na nas. Czy algorytmiczna nieśmiertelność jest czymś dobrym? Czy komunikowanie się z awatarem zmarłego jest dla nas bezpieczne? Jakie mogą być konsekwencje dostępności takiej możliwości? Na te i na inne pytania postaramy się znaleźć odpowiedź w trakcie debaty po filmie podczas festiwalu Millennium Docs Against Gravity, którą, już tradycyjnie, przygotował Uniwersytet WSB Merito Gdynia, sponsor festiwalu.

Goście: 

Dominika Sowa-Klejna – psycholożka i psychotraumatolożka certyfikowana przez Instytut Psychoterapii Zintegrowanej w Monachium; wykładowczyni na Uniwersytecie WSB Merito Gdynia; w pracy zawodowej pomaga m.in. osobom doświadczającym osobistych kryzysów, chcącym czerpać więcej satysfakcji z życia, a także pracuje z osobami, które doświadczyły trudnych wydarzeń losowych i straty.

Marek Ożarowski – od ponad 30 lat związany z biznesem i projektami informatycznymi. Współpracował m. in. z Optimus S.A., WP S.A., OptiX (Prokom), Asseco, Wasko, B3System. Wykładowca Uniwersytetu WSB Merito Gdynia. 

Marta Orańska-Szałomska – psycholożka i psychoterapeutka, zrzeszona w Polskim Towarzystwie Psychoterapii Psychodynamicznej; aktywnie zaangażowana w promowanie wiedzy psychologicznej i psychoterapeutycznej w ramach konferencji organizowanych wspólnie z Gdańskim Ośrodkiem Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży; interesuje się cyfryzacją i jej wpływem na ludzką psychikę.

Prowadzący: 

Łukasz Murawski – psycholog społeczny, od początku drogi zawodowej związany z brandingiem. Prowadzi warsztaty i szkolenia zarówno po polsku, jak i po angielsku. Wykładowca na Uniwersytecie WSB Merito. Doradza startupom w inkubatorach przedsiębiorczości. Publikuje w najważniejszych polskich magazynach poświęconych marketingowi.

Udostępnij

Tagi:

Może Cię też zainteresować

Czekolada Dubajska to dzisiaj niewątpliwe buzzword, który w krótkim czasie zdobył niemałą popularność. Mamy czekolady i czekoladki dubajskie, a nawet ciasta i pączki dubajskie. Nikt nie posiada praw do nazwy czekolada dubajska, bo też pewnie takowych nabyć się nie da ze względu na fakt, iż jest to popularna fraza. Jest to raczej ogólne określenie produktów z określonym wsadem, które w krótkim czasie zrobiło światową karierę.
Czego na temat brandingu może nas nauczyć Martha Stewart - ikona perfekcyjnego stylu życia, kulinariów, designu, kreatywności oraz jedna z pierwszych influencerek❓
Picture of Łukasz Murawski

Łukasz Murawski

Strateg marki. Wykładowca akademicki. Autor.

Podobał Ci się ten tekst? Chcesz być na bieżąco z tym, co robię i publikuję?
Dołącz do mnie na LinkedIn.

Picture of Łukasz Murawski

Łukasz Murawski

Strateg marki. Wykładowca akademicki. Autor.

Podobał Ci się ten tekst? Chcesz być na bieżąco z tym, co robię i publikuję?
Dołącz do mnie na LinkedIn.

Najnowsze

Czekolada Dubajska to dzisiaj niewątpliwe buzzword, który w krótkim czasie zdobył niemałą popularność. Mamy czekolady i czekoladki dubajskie, a nawet ciasta i pączki dubajskie. Nikt nie posiada praw do nazwy czekolada dubajska, bo też pewnie takowych nabyć się nie da ze względu na fakt, iż jest to popularna fraza. Jest to raczej ogólne określenie produktów z określonym wsadem, które w krótkim czasie zrobiło światową karierę.
Czego na temat brandingu może nas nauczyć Martha Stewart - ikona perfekcyjnego stylu życia, kulinariów, designu, kreatywności oraz jedna z pierwszych influencerek❓
Wyobraź sobie, że przygotowujesz ciasto z gotowej mieszanki, do której musisz tylko dodać wodę i wymieszać. Następnie wyrobione ciasto wkładasz do piekarnika na kilkanaście minut. Po krótkim czasie wyciągasz pachnące i smaczne ciasto, które zaserwujesz gościom. Goście zjadają je ze smakiem i otwarcie komplementują Twój wypiek.
Scroll to Top

Umów się na spotkanie